1. W Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ustala się wysokość dodatkowych opłat za usługi edukacyjne związane z uczestnictwem w studiach podyplomowych w związku z:
    1. korzystaniem z kursów objętych programem studiów podyplomowych w związku z wyrównaniem różnic programowych, których wysokość została określona w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia (plik pdf, rozmiar 41 KB);
    2. ponownym odbyciem praktyki pedagogicznej, których wysokość została określona w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia (plik pdf, rozmiar 44 KB);
    3. ponownym korzystaniem z kursów objętych programem studiów podyplomowych przewidzianych dla danego cyklu na danym semestrze z powodu niezadowalających wyników w nauce, w wysokości 500 zł za każdy kurs.
  2. Należności z tytułu opłat, o których mowa w ust. 1 pkt. 1, naliczane są do kwoty 4500 zł, z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej.
  3. Opłata za praktyki pedagogiczne, o której mowa w ust. 1 pkt. 2, nie jest wliczana do limitu, o którym mowa w ust. 2.
  4. Opłaty, o których mowa w ust. 1, słuchacz zobowiązany jest wnieść jednorazowo przed rozpoczęciem przedmiotowych zajęć.


Podstawa prawna

Jednorazowe opłaty za usługi edukacyjne związane z wydaniem elektronicznej legitymacji studenckiej oraz jej duplikatów, wydaniem dodatkowego odpisu dyplomu ukończenia studiów lub odpisu suplementu do dyplomu w języku obcym oraz wydaniem duplikatu dyplomu ukończenia studiów i suplementu do dyplomu

§ 1

Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie pobiera opłaty za wydanie:

Rodzaj dokumentuWysokość opłaty (PLN)
elektronicznej legitymacji studenckiej 22
duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej 33
dodatkowego odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym 20
dodatkowego odpisu suplementu do dyplomu ukończenia studiów w języku obcym 20
duplikatu dyplomu ukończenia studiów 20

duplikatu suplementu do dyplomu

20

 

§ 2

Za uwierzytelnienie dokumentów dotyczących toku studiów przeznaczonych do obrotu prawnego za granicą pobiera się opłatę w wysokości 30 zł za każdą rozpoczętą stronę.

 

§ 3

  1. Opłatę za elektroniczną legitymację studencką wnosi się na indywidualne konto generowane w systemie rekrutacyjnym.
  2. Pozostałe opłaty, o których mowa w § 1 oraz opłatę, o której mowa w § 2 wnosi się na rachunek bankowy wskazany przez Uczelnię.

 

Podstawa prawna

Opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych związane z powtarzaniem określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce, prowadzeniem zajęć nieobjętych programem studiów oraz przeprowadzeniem potwierdzania efektów uczenia się

§ 1

  1. Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych powtarzający zajęcia z powodu niezadowalających wyników w nauce wnoszą opłatę w wysokości odpowiadającej iloczynowi liczby godzin całego powtarzanego kursu/kursów i stawki za jedną godzinę dydaktyczną obowiązującą na danym kierunku studiów.
  2. Studenci korzystający z powtarzania jednego kursu objętego wpisem warunkowym wnoszą opłatę w wysokości 500,00 zł, a powtarzający dwa kursy objęte wpisem warunkowym – 1000,00 zł.
  3. Podstawą do ustalenia wysokości opłaty dla studentów:
    1. korzystających z pojedynczych zajęć nieobjętych programem studiów,
    2. wyrównujących różnice programowe (w tym realizujących zajęcia uzupełniające efekty uczenia się niezbędne do podjęcia studiów drugiego stopnia),
    3. realizujących blok zajęć nieobjętych programem studiów, jest wyrażona w złotych wartość jednej godziny dydaktycznej na danym kierunku studiów pomnożona przez liczbę godzin zajęć dydaktycznych danego kursu.
  4. Należności z tytułu opłat, o których mowa w ust. 1 i 3 niniejszego paragrafu są naliczane do kwoty 4500 zł.
  5. Opłaty, z tytułu zajęć, o których mowa w ust. 1–3, wnoszone są jednorazowo przed rozpoczęciem danego semestru.
  6. Za przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego (przeprowadzenie potwierdzania efektów uczenia się) student dokonuje jednorazowej opłaty w wysokości 500 zł.


§ 2

Stawki godzinowe na poszczególnych kierunkach studiów wynoszą odpowiednio:

Kierunek studiówStawka godzinowa (PLN)
administracja 16
architektura informacji 18
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja 16
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo 16
art & design 16
art & science 32
bezpieczeństwo międzynarodowe 16
bezpieczeństwo narodowe 16
bezpieczeństwo zdrowotne 16
bioinformatyka 30
biolingwistyka z komunikacją kliniczną 26
biologia 30
biznesowe wykorzystanie dziedzictwa kulturowego 20
cyberbezpieczeństwo 30
design 32
digital design 32
dziennikarstwo 16
edukacja techniczno-informatyczna 30
ekonomia 20
ekoturystyka 30
etyka – mediacje i negocjacje 16
filologia angielska 20
filologia germańska 20
filologia hiszpańska 19
filologia polska 20
filologia romańska 19
filologia rosyjska 19
filologia ukraińska 19
filologia włoska 19
fizyka 28
filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii 20
geodezja i geoinformacja 28
geografia 30
geopolityka 30
gospodarka przestrzenna 30
gospodarka przestrzenna i zarządzanie nieruchomościami 28
grafika 32
historia 16
HR w mediach i organizacjach międzynarodowych 16
informatyka 30
informatyka stosowana 30
inżynieria bezpieczeństwa 30
inżynieria produkcji i jakości 30
kognitywistyka 16
komunikacja wizualna 19
kryminalistyka 25
kulturoznawstwo i wiedza o mediach 20
logistyka 25
logopedia 19
malarstwo 32
matematyka 30
media content & creative writing 20
międzynarodowa polityka społeczna i analityka 16
nauczyciel biologii i geografii 30
ochrona ludności i obrona cywilna 25
pedagogika 20
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna 20
pedagogika resocjalizacyjna 20
pedagogika specjalna 20
pedagogika szkolna z edukacją techniczną 20
pielęgniarstwo 32
praca socjalna 20
prawo 16
psychologia 20
psychologia i biologia zwierząt 30
socjologia 20
stosunki międzynarodowe 16
studia nad wizualnością – visual studies 32
studia niemcoznawcze i środkowoeuropejskie 16
sztuka i edukacja 32
sztuka i media 32
sztuka współczesna 32
turystyka historyczna i muzealnictwo 20
turystyka i rekreacja 30
zarządzanie 20
zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe 19
zarządzanie kryzysowe 20
zarządzanie ochroną środowiska 20
zarządzanie oświatą i organizacjami pozarządowymi 16
zarządzanie w służbach społecznych 20

 

§ 3

  1. Z opłat za wyrównywanie różnic programowych zwolnieni są studenci powracający z urlopu.
  2. Studenci studiów stacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające tylko i wyłącznie z różnic programowych.
  3. Studenci studiów niestacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające z różnic programowych do wysokości wskazanej w § 1 ust. 4 i czesne za dany rok.


§ 4

Student, który nie odbył lub nie zaliczył praktyki pedagogicznej zgodnie z planem studiów i uzyskał zgodę dyrektora instytutu na odbycie praktyki pedagogicznej lub powtórzenie praktyki, jest
zobowiązany do wniesienia opłaty pokrywającej koszty organizacji i obsługi administracyjnej praktyki, w niżej wymienionej wysokości:

  1. za jedną godzinę lekcyjną ćwiczeń praktycznych w szkole student wnosi opłatę w wysokości 40 złotych;
  2. za praktyki pedagogiczne zawodowe, student wnosi opłatę zgodną z wymiarem praktyki, według poniższej tabeli:

 

Wymiar zajęć dydaktycznych, opiekuńczych lub wychowawczych na praktykach zawodowychStawka odpłatności studenta za powtarzanie praktyki pedagogicznej (zawodowej) (PLN)
tygodniowa (1–29 godzin) 160 (140 + 20)
dwutygodniowa (30–44 godzin) 200
trzytygodniowa (45–59 godzin) 240
czterotygodniowa (60–74 godzin) 280
pięciotygodniowa (75–90 godzin) 320
sześciotygodniowa (powyżej 90 godzin) 360

 

§ 5

Opłata za praktyki pedagogiczne nie jest wliczana do limitu, o którym mowa w § 1 ust. 4 niniejszego załącznika.

 

Podstawa prawna

 

Kierunek studiówOpłata za naukę (PLN)
I rokII rokIII rokIV rok
administracja 5400 5400 5400
architektura informacji 5600 5600 5600
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo 5200 5200 5200
bezpieczeństwo międzynarodowe 5400 5400 5400
bezpieczeństwo narodowe 5600 5600 5600
bioinformatyka 6600 6600 6600 3300
biologia 6600 6600 6600
cyberbezpieczeństwo 7400 7400 7400 3700
dziennikarstwo 5200 5200 5200
edukacja techniczno-informatyczna 6400 6400 6400 3200
ekonomia 6000 6000 6000
ekoturystyka 5600 5600 5600
etyka – mediacje i negocjacje 5200 5200 5200
filologia angielska 6200 6200 6200
filologia germańska 5600 5600 5600
filologia polska 5400 5400 5400
geografia 5600 5600 5600
geopolityka 5200 5200 5200
historia 5200 5200 5200
HR w mediach i organizacjach międzynarodowych 5200 5200 5200
informatyka 7400 7400 7400 3700
informatyka stosowana 7400 7400 7400 3700
inżynieria bezpieczeństwa 6400 6400 6400 3200
inżynieria produkcji i jakości 7400 7400 7400 3700
kryminalistyka 6000 6000 6000
kulturoznawstwo i wiedza o mediach 6000 6000 6000
logistyka 6000 6000 6000
matematyka 10 000 10 000 10 000
międzynarodowa polityka społeczna i analityka 5000 5000 5000
ochrona ludności i obrona cywilna 5000 5000 5000  
pedagogika 5400 5400 5400
pedagogika resocjalizacyjna 6400 6400 6400
praca socjalna 5200 5200 5200
socjologia 5600 5600 5600
stosunki międzynarodowe 5000 5000 5000
turystyka historyczna i muzealnictwo 5200 5200 5200
turystyka i rekreacja 6400 6400 6400
zarządzanie 6400 6400 6400  
zarządzanie kryzysowe 5200 5200 5200
zarządzanie w służbach społecznych 5200 5200 5200

 

Podstawa prawna

Rok akademicki 2024/2025

Zgodnie z zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 11 kwietnia 2024 roku studenci studiów niestacjonarnych, studiów stacjonarnych prowadzonych w języku obcym oraz słuchacze studiów podyplomowych uiszczają roczną opłatę (tzw. czesne) za świadczone usługi edukacyjne w danym roku akademickim w czterech równych ratach, w następujących terminach:

  • I rata – do 31 października 2024 roku
  • II rata – do 2 grudnia 2024 roku
  • III rata – do 17 marca 2025 roku
  • IV rata – do 30 kwietnia 2025 roku

Centrum Obsługi Studenta zobowiązuję do kontroli terminowego wnoszenia opłat za studia przez studentów wszystkich cykli studiów niestacjonarnych, studiów stacjonarnych prowadzonych w języku obcym oraz przez słuchaczy studiów podyplomowych.

Studenci korzystający z powtarzania kursów objętych wpisem warunkowym wnoszą jednorazową opłatę w terminie do 14 dni od daty poinformowania ich o podjętej przez Dyrektora Instytutu decyzji o udzieleniu wpisu warunkowego.

Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R.Z.0211.22.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 11 kwietnia 2024 roku w sprawie terminów wnoszenia opłat za naukę na studiach niestacjonarnych, studiach stacjonarnych prowadzonych w języku obcym oraz podyplomowych, a także opłat za wpis warunkowy oraz powtarzanie zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce w roku akademickim 2024/2025

Opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych związane z powtarzaniem określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce, prowadzeniem zajęć nieobjętych programem studiów oraz przeprowadzeniem potwierdzania efektów uczenia się

§ 1

  1. Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych powtarzający zajęcia z powodu niezadowalających wyników w nauce wnoszą opłatę w wysokości odpowiadającej iloczynowi liczby godzin całego powtarzanego kursu/kursów i stawki za jedną godzinę dydaktyczną obowiązującą na danym kierunku studiów.
  2. Studenci korzystający z powtarzania jednego kursu objętego wpisem warunkowym wnoszą opłatę w wysokości 400 zł, a powtarzający dwa kursy objęte wpisem warunkowym – 800 zł.
  3. Podstawą do ustalenia wysokości opłaty dla studentów:
    1. korzystających z pojedynczych zajęć nieobjętych programem studiów,
    2. wyrównujących różnice programowe (w tym realizujących zajęcia uzupełniające efekty uczenia się niezbędne do podjęcia studiów drugiego stopnia),
    3. realizujących blok zajęć nieobjętych programem studiów, jest wyrażona w złotych wartość jednej godziny dydaktycznej na danym kierunku studiów pomnożona przez liczbę godzin zajęć dydaktycznych danego kursu.
    4. Należności z tytułu opłat, o których mowa w ust. 1 i 3 niniejszego paragrafu są naliczane do kwoty 3600 zł.
    5. Opłaty, z tytułu zajęć, o których mowa w ust. 1–3, wnoszone są jednorazowo przed rozpoczęciem danego semestru.
    6. Za przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego (przeprowadzenie potwierdzania efektów uczenia się) student dokonuje jednorazowej opłaty w wysokości 400 zł.

 

§ 2

Stawki godzinowe na poszczególnych kierunkach studiów wynoszą odpowiednio:

Kierunek studiówStawka godzinowa (PLN)
administracja 13
architektura informacji 16
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja 13
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo 13
art & design 13
art & science 29
bezpieczeństwo międzynarodowe 13
bezpieczeństwo międzynarodowe z językiem wykładowym angielskim 13
bezpieczeństwo narodowe 13
bezpieczeństwo zdrowotne 13
bioinformatyka 26
biologia 26
biznesowe wykorzystanie dziedzictwa kulturowego 16
design 29
digital design 29
dziennikarstwo 13
edukacja techniczno-informatyczna 25
ekonomia 16
etyka – mediacje i negocjacje 13
filologia angielska 16
filologia germańska 16
filologia hiszpańska 16
filologia polska 16
filologia romańska 16
filologia rosyjska 16
filologia ukraińska 16
filologia włoska 16
filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii 16
fizyka 25
geografia 26
geopolityka 26
gospodarka przestrzenna 26
grafika 29
historia 13
informatyka 25
inżynieria bezpieczeństwa 25
kognitywistyka 13
komunikacja wizualna 29
kryminalistyka 20
kulturoznawstwo i wiedza o mediach 16
logistyka 20
logopedia 16
malarstwo 29
matematyka 25
media content & creative writing 16
pedagogika 16
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna 16
pedagogika specjalna 16
praca socjalna 16
prawo 13
psychologia 16
psychologia i biologia zwierząt 26
socjologia 16
stosunki międzynarodowe 13
studia nad wizualnością – Visual Studies 26
studia niemcoznawcze i środkowoeuropejskie 13
sztuka i edukacja 29
sztuka i media 29
sztuka współczesna 29
turystyka historyczna i muzealnictwo 16
turystyka i rekreacja 26
zarządzanie kryzysowe 16
zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe 16
zarządzanie oświatą i organizacjami pozarządowymi 13
zarządzanie w służbach społecznych 16

 

§ 3

  1. Z opłat za wyrównywanie różnic programowych zwolnieni są studenci powracający z urlopu.
  2. Studenci studiów stacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające tylko i wyłącznie z różnic programowych.
  3. Studenci studiów niestacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające z różnic programowych do wysokości wskazanej w § 1 ust. 4 i czesne za dany rok.

 

§ 4

Student, który nie odbył lub nie zaliczył praktyki pedagogicznej zgodnie z planem studiów i uzyskał zgodę dyrektora instytutu na odbycie praktyki pedagogicznej lub powtórzenie praktyki, jest zobowiązany do wniesienia opłaty pokrywającej koszty organizacji i obsługi administracyjnej praktyki, w niżej wymienionej wysokości:

  1. za jedną godzinę lekcyjną ćwiczeń praktycznych w szkole student wnosi opłatę w wysokości 30 złotych;
  2. za praktyki pedagogiczne zawodowe, student wnosi opłatę zgodną z wymiarem praktyki, według poniższej tabeli:

 

Wymiar zajęć dydaktycznych, opiekuńczych lub wychowawczych na praktykach zawodowychStawka odpłatności studenta za powtarzanie praktyki pedagogicznej (zawodowej) (PLN)
tygodniowa (1–29 godzin) 140 (120 + 20)
dwutygodniowa (30–44 godzin) 180
trzytygodniowa (45–59 godzin) 220
czterotygodniowa (60–74 godzin) 260
pięciotygodniowa (75–90 godzin) 300
sześciotygodniowa (powyżej 90 godzin) 340

 

§ 5

Opłata za praktyki pedagogiczne nie jest wliczana do limitu, o którym mowa w § 1 ust. 4 niniejszego załącznika.

 

Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R.Z.0211.52.2023 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 22 maja 2023 roku w sprawie opiat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2023/2024