Wysokość opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia stacjonarne i niestacjonarne wnoszonej przez kandydatów w roku akademickim 2023/2024
1Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia stacjonarne i niestacjonarne I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie zobowiązany jest do wniesienia opłaty rekrutacyjnej za każdy wybrany kierunek studiów, odrębnie w przypadku rekrutacji na różne poziomy (studia I lub II stopnia) i formy studiów (stacjonarne lub niestacjonarne), na który kandydat rekrutuje w wysokości 150 złotych:
- art & design (studia stacjonarne II stopnia)
- art & science (studia stacjonarne II stopnia)
- design (studia stacjonarne I stopnia)
- digital design (studia stacjonarne I stopnia)
- grafika (studia stacjonarne I stopnia)
- komunikacja wizualna (studia stacjonarne I stopnia)
- malarstwo (studia stacjonarne I i II stopnia)
- sztuka i edukacja (studia stacjonarne I i II stopnia)
- sztuka i media (studia stacjonarne I stopnia)
85 złotych na pozostałe kierunki.
2Powyższe stawki opłat rekrutacyjnych obowiązują zarówno obywateli polskich, jak i cudzoziemców.
3Warunkiem podjęcia czynności rekrutacyjnych przez Uczelnię jest uiszczenie przez kandydata w terminie opłaty rekrutacyjnej w pełnej wysokości.
4Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną na przypisany mu numer konta bankowego, wygenerowany podczas elektronicznej rejestracji.
5Dokonana przez kandydata opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi. Wyjątkiem jest nieuruchomienie kierunku na danym poziomie, czy formie studiów, rezygnacja kandydata z postępowania rekrutacyjnego w terminie do dnia zakończenia rejestracji, a także przypadek zaksięgowania opłaty po wyznaczonym terminie rejestracji, co skutkowało niepotwierdzeniem zgłoszenia z powodu zbyt późnego wniesienia opłaty.
6Zwrotu opłaty dokonuje się na podstawie rezygnacji kandydata złożonej za pośrednictwem indywidualnego konta w elektronicznym systemie rekrutacyjnym, przy czym rezygnacja musi nastąpić nie później niż w ostatnim dniu wyznaczonego terminu rejestracji. Wszelkie koszty manipulacyjne, w szczególności związane z obsługą przelewu, zwrotu błędnie wniesionej opłaty, czy przeksięgowaniem środków ponosi kandydat. Zwroty realizowane są po całkowitym zakończeniu procesu rekrutacji w Uniwersytecie (listopad–grudzień danego roku).
- Szczegóły
Opłaty za usługi edukacyjne związane z wydaniem elektronicznej legitymacji studenckiej oraz jej duplikatów, wydaniem dodatkowego odpisu dyplomu ukończenia studiów lub odpisu suplementu do dyplomu w języku obcym oraz wydaniem duplikatu dyplomu ukończenia studiów i suplementu do dyplomu
§ 1
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie pobiera opłaty za wydanie:
Rodzaj dokumentu | Wysokość opłaty (PLN) | |
---|---|---|
elektronicznej legitymacji studenckiej | 22 | |
duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej | 33 | |
dodatkowego odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym | 20 | |
dodatkowego odpisu suplementu do dyplomu ukończenia studiów w języku obcym | 20 | |
duplikatu dyplomu ukończenia studiów i duplikatu suplementu do dyplomu |
20 |
§ 2
Za uwierzytelnienie dokumentów dotyczących toku studiów przeznaczonych do obrotu prawnego za granicą pobiera się opłatę w wysokości 26 złotych za każdą rozpoczętą stronę.
§ 3
- Opłatę za elektroniczną legitymację studencką wnosi się na indywidualne konto generowane w systemie rekrutacyjnym.
- Pozostałe opłaty, o których mowa w § 1 oraz opłatę, o której mowa w § 2 wnosi się na rachunek bankowy wskazany przez Uczelnię.
- Szczegóły
Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R.Z.0211.52.2023 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 22 maja 2023 roku w sprawie opiat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2023/2024
- Szczegóły
Opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych związane z powtarzaniem określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce, prowadzeniem zajęć nieobjętych programem studiów oraz przeprowadzeniem potwierdzania efektów uczenia się
§ 1
- Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych powtarzający zajęcia z powodu niezadowalających wyników w nauce wnoszą opłatę w wysokości odpowiadającej iloczynowi liczby godzin całego powtarzanego kursu/kursów i stawki za jedną godzinę dydaktyczną obowiązującą na danym kierunku studiów.
- Studenci korzystający z powtarzania jednego kursu objętego wpisem warunkowym wnoszą opłatę w wysokości 400 zł, a powtarzający dwa kursy objęte wpisem warunkowym – 800 zł.
- Podstawą do ustalenia wysokości opłaty dla studentów:
- korzystających z pojedynczych zajęć nieobjętych programem studiów,
- wyrównujących różnice programowe (w tym realizujących zajęcia uzupełniające efekty uczenia się niezbędne do podjęcia studiów drugiego stopnia),
- realizujących blok zajęć nieobjętych programem studiów, jest wyrażona w złotych wartość jednej godziny dydaktycznej na danym kierunku studiów pomnożona przez liczbę godzin zajęć dydaktycznych danego kursu.
- Należności z tytułu opłat, o których mowa w ust. 1 i 3 niniejszego paragrafu są naliczane do kwoty 3600 zł.
- Opłaty, z tytułu zajęć, o których mowa w ust. 1–3, wnoszone są jednorazowo przed rozpoczęciem danego semestru.
- Za przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego (przeprowadzenie potwierdzania efektów uczenia się) student dokonuje jednorazowej opłaty w wysokości 400 zł.
§ 2
Stawki godzinowe na poszczególnych kierunkach studiów wynoszą odpowiednio:
Kierunek studiów | Stawka godzinowa (PLN) | |
---|---|---|
administracja | 13 | |
architektura informacji | 16 | |
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja | 13 | |
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo | 13 | |
art & design | 13 | |
art & science | 29 | |
bezpieczeństwo międzynarodowe | 13 | |
bezpieczeństwo międzynarodowe z językiem wykładowym angielskim | 13 | |
bezpieczeństwo narodowe | 13 | |
bezpieczeństwo zdrowotne | 13 | |
bioinformatyka | 26 | |
biologia | 26 | |
biznesowe wykorzystanie dziedzictwa kulturowego | 16 | |
design | 29 | |
digital design | 29 | |
dziennikarstwo | 13 | |
edukacja techniczno-informatyczna | 25 | |
ekonomia | 16 | |
etyka – mediacje i negocjacje | 13 | |
filologia angielska | 16 | |
filologia germańska | 16 | |
filologia hiszpańska | 16 | |
filologia polska | 16 | |
filologia romańska | 16 | |
filologia rosyjska | 16 | |
filologia ukraińska | 16 | |
filologia włoska | 16 | |
filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii | 16 | |
fizyka | 25 | |
geografia | 26 | |
geopolityka | 26 | |
gospodarka przestrzenna | 26 | |
grafika | 29 | |
historia | 13 | |
informatyka | 25 | |
inżynieria bezpieczeństwa | 25 | |
kognitywistyka | 13 | |
komunikacja wizualna | 29 | |
kryminalistyka | 20 | |
kulturoznawstwo i wiedza o mediach | 16 | |
logistyka | 20 | |
logopedia | 16 | |
malarstwo | 29 | |
matematyka | 25 | |
media content & creative writing | 16 | |
pedagogika | 16 | |
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna | 16 | |
pedagogika specjalna | 16 | |
praca socjalna | 16 | |
prawo | 13 | |
psychologia | 16 | |
psychologia i biologia zwierząt | 26 | |
socjologia | 16 | |
stosunki międzynarodowe | 13 | |
studia nad wizualnością – Visual Studies | 26 | |
studia niemcoznawcze i środkowoeuropejskie | 13 | |
sztuka i edukacja | 29 | |
sztuka i media | 29 | |
sztuka współczesna | 29 | |
turystyka historyczna i muzealnictwo | 16 | |
turystyka i rekreacja | 26 | |
zarządzanie kryzysowe | 16 | |
zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe | 16 | |
zarządzanie oświatą i organizacjami pozarządowymi | 13 | |
zarządzanie w służbach społecznych | 16 |
§ 3
- Z opłat za wyrównywanie różnic programowych zwolnieni są studenci powracający z urlopu.
- Studenci studiów stacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające tylko i wyłącznie z różnic programowych.
- Studenci studiów niestacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające z różnic programowych do wysokości wskazanej w § 1 ust. 4 i czesne za dany rok.
§ 4
Student, który nie odbył lub nie zaliczył praktyki pedagogicznej zgodnie z planem studiów i uzyskał zgodę dyrektora instytutu na odbycie praktyki pedagogicznej lub powtórzenie praktyki, jest zobowiązany do wniesienia opłaty pokrywającej koszty organizacji i obsługi administracyjnej praktyki, w niżej wymienionej wysokości:
- za jedną godzinę lekcyjną ćwiczeń praktycznych w szkole student wnosi opłatę w wysokości 30 złotych;
- za praktyki pedagogiczne zawodowe, student wnosi opłatę zgodną z wymiarem praktyki, według poniższej tabeli:
Wymiar zajęć dydaktycznych, opiekuńczych lub wychowawczych na praktykach zawodowych | Stawka odpłatności studenta za powtarzanie praktyki pedagogicznej (zawodowej) (PLN) | |
---|---|---|
tygodniowa (1–29 godzin) | 140 (120 + 20) | |
dwutygodniowa (30–44 godzin) | 180 | |
trzytygodniowa (45–59 godzin) | 220 | |
czterotygodniowa (60–74 godzin) | 260 | |
pięciotygodniowa (75–90 godzin) | 300 | |
sześciotygodniowa (powyżej 90 godzin) | 340 |
§ 5
Opłata za praktyki pedagogiczne nie jest wliczana do limitu, o którym mowa w § 1 ust. 4 niniejszego załącznika.
- Szczegóły
Kierunek studiów | Opłata za naukę (€) | ||
---|---|---|---|
I rok | II rok | III rok | |
bezpieczeństwo międzynarodowe z językiem wykładowym angielskim – studia stacjonarne | € 1600 | € 1600 | € 1600 |
bezpieczeństwo międzynarodowe z językiem wykładowym angielskim – studia niestacjonarne | € 1600 | € 1600 | € 1600 |
Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R.Z.0211.52.2023 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 22 maja 2023 roku w sprawie opiat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2023/2024
- Szczegóły