fot. Anna Grzelak
Miło nam poinformować, że Instytut Matematyki wspólnie z Instytutem Fizyki, przy wsparciu Biura Współpracy Międzynarodowej współtworzyli i realizują projekt „FunThink – Enhancing functional thinking from primary to upper secondary school – supporting teachers and fostering students”.
W ramach tej inicjatywy międzynarodowe konsorcjum złożone z Uniwersytetu Pedagogicznego w Ludwigsburgu (Niemcy; koordynator), Uniwersytetu Pavla Jozefa Safarika w Koszycach (Słowacja), Uniwersytetu Cypryjskiego w Nikozji, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Hogeschool iPabo w Amsterdamie oraz Uniwersytetu w Utrechcie (Holandia) zajmuje się rozwijaniem myślenia funkcyjnego u uczniów.
Głównym celem projektu jest rozwijanie myślenia funkcyjnego u uczniów na wszystkich etapach matematycznego kształcenia w perspektywie transnarodowej poprzez opracowanie nowoczesnego środowiska uczenia się, które następnie będzie testowane i może być wdrażane do nauczania.
Z ramienia Uniwersytetu Pedagogicznego projektem kieruje dr Mirosława Sajka (Instytut Matematyki) we współpracy z dr hab. Romanem Rośkiem, prof. UP (Instytut Fizyki).