fot. Grzegorz Wajda/wajdafoto
Program „Godziny Rektorskie” prowadzony przez redaktora Jacka Bańkę realizowany był w Galerii Uniwersytetu Pedagogicznego przy ulicy Podbrzezie 3 na krakowskim Kazimierzu. Podsumowano wyniki rekrutacji, zgodnie wskazując na stale wzrastające zainteresowanie studiami pierwszego stopnia.
Rektor Uniwersytetu Pedagogicznego prof. dr hab. Piotr Borek podczas debaty podkreślił miedzy innymi rolę kształcenia nauczycieli w zakresie nowych mediów i nowych technologii już w okresie nauczania wczesnoszkolnego. Podkreślił także konieczność utrzymania bezpośrednich, partnerskich relacji pomiędzy pedagogami a uczniami.
fot. Grzegorz Wajda/wajdafoto
Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego prof. dr hab. Jacek Popiel podczas debaty wskazał na misyjność zawodu nauczyciela i jego posłannictwo powiązane nie tylko z samym przekazywaniem wiedzy, ale także z osobowością samego nauczyciela. Mówił o roli tradycji i obecnym postrzeganiu statusu nauczyciela. Zwrócił uwagę na konieczność podjęcia tematu pozycji nauczyciela w edukacji i w społeczeństwie.
fot. Grzegorz Wajda/wajdafoto
Podczas debaty dyskutowano także o zasadności nauczania stacjonarnego i hybrydowego, z koniecznością monitorowania sytuacji epidemiologicznej. „Sycimy się byciem razem” zaznaczył podczas dyskusji Rektor Akademii Sztuk Pięknych prof. dr hab. Andrzej Bednarczyk. Podkreślono odpowiedzialne podejście studentów krakowskich uczelni do szczepień. Do tej pory na uczelniach odnotowano pojedyncze przypadki zakażeń koronawirusem, stąd też nadal zachowana zostaje możliwość kontynuowania nauczania stacjonarnego.
fot. Grzegorz Wajda/wajdafoto
Zdaniem biorącego udział w dyskusji Rektora Politechniki Krakowskiej prof. dr. hab. inż. arch. Andrzeja Białkiewicza, istotą nauczania jest pobudzanie wyobraźni i myślenia, z kolei Rektor Akademii Muzycznej prof. dr hab. Wojciech Widłak mówiąc o szkołach przyszłości podkreślił potrzebę nauczania przekrojowego myślenia.
fot. Grzegorz Wajda/wajdafoto
fot. Grzegorz Wajda/wajdafoto
Rektor Uniwersytetu Rolniczego dr hab. inż. Sylwester Tabor, prof. URK zwrócił uwagę na szkolenie nauczycieli już zaprzyjaźnionych z nowoczesnymi technologiami, wskazał na konieczność nauki myślenia i rozwiązywania problemów, a także na odpowiedzialne podejście do potrzeb drugiego człowieka w całym procesie kształcenia.
fot. Grzegorz Wajda/wajdafoto
Kolejny program z cyklu debat „Godziny rektorskie” realizowany będzie przez Radio Kraków za trzy tygodnie w Akademii Muzycznej.