Przypominamy, że wnioski o finansowanie projektów badawczych Uczelni (PBU) realizowanych w ramach funduszu badawczego dyscyplin należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 2 kwietnia 2024 roku.
W ramach projektu badawczego Uczelni mogą być finansowane koszty przeprowadzenia badań naukowych lub działań artystycznych oraz koszty upowszechnienia osiągnięć naukowych lub artystycznych uzyskanych w wyniku realizacji projektu, w tym między innymi:
- wynagrodzenia osób niebędących pracownikami Uniwersytetu, które wykonują prace pomocnicze (techniczne, specjalistyczne) niezbędne przy prowadzeniu badań naukowych lub upowszechnieniu wyników badań, wykonane na podstawie umów cywilnoprawnych; wynagrodzenia pracowników Uczelni, wykonujących prace pomocnicze wypłacane na podstawie dodatku zadaniowego (kierownik projektu oraz wykonawcy projektu nie mogą pobierać wynagrodzenia);
- usługi obce zlecane zewnętrznym podmiotom na przykład tłumaczenia, korekty językowe, kserokopie, skany;
- zakup materiałów eksploatacyjnych przeznaczonych do bezpośredniego zużycia przy realizacji prac badawczych na przykład: odczynniki, materiały biurowe;
- zakup lub wytworzenie oraz utrzymanie aparatury naukowo-badawczej i infrastruktury informatycznej, w tym między innymi komputerów oraz oprogramowania niezbędnego do prowadzenia działalności naukowej, zakup sprzętu laboratoryjnego, sprzętu do badań terenowych;
- zakup czasopism, specjalistycznych publikacji, baz danych lub dostępu do nich;
- wyjazdy służbowe osób biorących udział w realizacji projektu na przykład kwerendy, badania terenowe, udział w konferencjach naukowych;
- koszty współpracy krajowej i zagranicznej, w tym: koszty indywidualnych przyjazdów współpracowników lub konsultantów zewnętrznych ściśle związanych z realizacją projektu (wyłącznie koszty diet, podróży i noclegów);
- koszty upowszechnienia wyników badań i innych osiągnięć naukowych uzyskanych w wyniku realizacji projektu, w tym między innymi koszty publikacji naukowych. Finansowaniu podlegają wyłącznie publikacje naukowe zamieszczane w czasopismach naukowych znajdujących się w wykazie czasopism punktowanych.
Projekt może być realizowany nie dłużej niż dwa lata. Środki finansowe niewykorzystane do dnia zakończenia projektu określonego we wniosku o finansowanie podlegają zwrotowi do budżetu Uczelni. Projektów nie można przedłużać. Kontynuacja badań możliwa jest poprzez złożenie kolejnego wniosku w ramach tego samego tematu badawczego, przy czym okres realizacji tematu nie może sumarycznie przekraczać czterdziestu ośmiu miesięcy. Projekt może być realizowany indywidulanie lub w zespole, z preferencją dla projektów zespołowych.
Nabór wniosków prowadzony jest za pośrednictwem dostępnej w Intranecie aplikacji „Działalność Naukowa”. W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt:
- w zakresie Regulaminu – z pracownikami Biura Badań i Projektów Działu Nauki,
- w zakresie wsparcia technicznego aplikacji – z pracownikami Działu Obsługi Informatycznej (pomoc@up.krakow.pl).
W ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji o finansowaniu Kierownik projektu potwierdza przyjęcie projektu do realizacji, rezygnuje lub składa odwołanie od decyzji zgodnie z obowiązującą procedurą. W przypadku braku podjęcia decyzji przez Kierownika projektu w określonym wyżej terminie środki wracają do budżetu dyscypliny.