Interdyscyplinarna konferencja naukowa „Edukacja XXI w. Strategie zarządzania i kierunki rozwoju”
Zapraszamy na interdyscyplinarną konferencję naukową „Edukacja XXI w. Strategie zarządzania i kierunki rozwoju”, która odbędzie się w Krakowie 10–11 października 2019 r. organizowaną przez Instytut Filozofii i Socjologii na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Głównym celem konferencji jest zainicjowanie w środowisku akademickim dyskusji dotyczącej tego, jakiej filozofii potrzebuje edukacja XXI w., jakie są dostępne modele edukacji oraz który z nich jest dostosowany do dzisiejszego świata. Cele szczegółowe to odpowiedź na pytania: jakie istnieją efektywne strategie zarządzania placówkami oświatowymi oraz jakie są możliwe kierunki rozwoju samej edukacji. Praktycznym osiągnieciem konferencji będzie znalezienie rozwiązań możliwych do realizacji „tu i teraz” bez względu na tło instytucjonalne czy ministerialne. Raport o fatalnym stanie polskiego systemu edukacji „Szkoła dla innowatora” będzie realnym tłem dla twórczych rozważań uczestników konferencji.
Wybrane obszary tematyczne konferencji:
- Nowatorskie strategie zarządcze w oświacie
- Liniowe a systemowe nauczanie
- Pożądane kompetencje edukatorów XXI w.
- Innowacyjne przedmioty nauczania
- Etyka dla nauczycieli i etyka w nauczaniu
- Coaching, tutoring i inne narzędzia wspomagające pracę nauczycieli
- Edukacja jako niekończąca się lekcja życia
- Filozofia edukacji w świecie hi-tech
- Wolność jednostki w systemie edukacji
- Nowoczesne metody i podejścia edukacyjne
Częścią konferencji będą nie tylko prelekcje i referaty dotyczące powyższej tematyki lecz także moderowane warsztaty, w trakcie których uczestnicy wypracują adekwatne dla siebie rozwiązania, możliwe do zastosowania w praktyce. W ten sposób konferencja wpisze się w najnowsze trendy edukacyjne, skupiając się nie tyle na problemach, co na możliwych rozwiązaniach.
Wspierane przez iCagenda