Media w teatrze/teatr w mediach (3. konferencja naukowa w rocznicę śmierci Tadeusza Kantora)
Konferencja ma na celu przedyskutowanie sposobów nasycania współczesnej przestrzeni teatralnej technologiami medialnymi. Pytanie o relacje między środkami klasycznie teatralnymi a nowomedialnymi pragniemy uczynić wstępem do szerszej diagnozy sposobu istnienia współczesnej przestrzeni teatralnej, czyli także świata bohatera scenicznego. Interesują nas związki teatru z innymi mediami oraz towarzyszące tym działaniom strategie twórcze i odbiorcze.
W związku z tym proponujemy Państwu refleksję nad następującymi obszarami tematycznymi:
- historia teatru telewizji (w Krakowie, Polsce i na świecie);
- ekrany dynamiczne i statyczne w teatrze – w stronę nowej antropologii spektaklu;
- formy teatralne i para-teatralne w Internecie – autotematyzm celowy i niezamierzony;
- teatr, film, sztuki plastyczne – w kręgu nowej konwergencji mediów;
- narracje transmedialne na teatralnej scenie;
- filmowość dramaturgii spektakli teatralnych;
- widz teatralny w roli widza kinowego/ekranowego;
- aktorstwo teatralne pod presją aktorstwa filmowego i serialowego;
- teatr nowomedialny a problem kompetencji kulturowych widza;
- multisensoryczność teatru w badaniach nad recepcją widowiska scenicznego;
- multimedialność formy teatralnej a problem jej interpretacji i rozumienia;
- współczesna krytyka teatralna: nowe kompetencje krytyka i kryteria ewaluacji przedstawień;
- funkcjonalność technologii medialnej w teatrze;
- teatralna mimesis a zmediatyzowana współczesna codzienność;
- stechnologizowana przestrzeń teatralna a współczesna przestrzeń mentalna;
- smartfon jako nowy rekwizyt, kurtyna jako ekran, etc.;
- filmowy mockdokument i jego sceniczna obudowa;
- screeny i zrzuty ekranów w spektaklach jako formy cytatów z „rzeczywistości”;
- technika „wideo 360” jako forma archiwizacji spektaklu;
- teatralne testowanie technologii przyszłości;
- reżyseria czy technologia produkcji wydarzenia medialnego?
Organizatorzy są również otwarci na zaproponowane przez Państwa tematy wystąpień. Przedstawione w tym opisie propozycje prosimy traktować jako zagadnienia ramowe.
Propozycje zgłoszeń należy nadsyłać do 15.11. br. Na adres: obm@up.krakow.pl krakow.pl (z dopiskiem: teatr-Kantor). Po otrzymaniu zgłoszenia organizatorzy prześlą państwu informację odnośnie akceptacji tematu do wygłoszenia i dopiero wtedy prosimy o wpłacanie opłaty konferencyjnej. Wynosi ona: 360 zł (dla doktorantów: 260 zł).
Konto Uczelni: 71 1240 4722 1111 0000 4852 4687 (z dopiskiem: Konferencja Kantor OBM/ Imię i nazwisko uczestnika)
Wspierane przez iCagenda