Konferencja dydaktyczna „Edukacja geograficzna w reformowanej szkole: Czego powinniśmy się nauczyć, zanim zaczniemy uczyć?”
Organizatorzy:
- Zakład Dydaktyki Geografii, Instytut Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Oddział Krakowski Polskiego Towarzystwa Geograficznego; Komisja Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego
Reforma systemu szkolnictwa stawia liczne wyzwania przed nauczycielami geografii wszystkich szczebli edukacyjnych. Jako pracownicy uczelni pedagogicznej i dydaktycy geografii odczuwamy potrzebę i swoisty obowiązek wsparcia nauczycieli, często naszych absolwentów różnego typu studiów, w przygotowaniu się do jak najlepszego – z punktu widzenia dobra ucznia i realizacji celów kształcenia – nauczania geografii w reformowanej szkole.
Wszyscy potrzebujemy aktualizacji wiedzy geograficznej, poprzez kontakt ze specjalistami najwyższej rangi z różnych subdyscyplin, do których mamy zaufanie. Wszyscy poszukujemy nowoczesnych, ale przyjaznych osobom w każdym wieku, bezpłatnych i interesujących źródeł informacji, które pozwolą na efektywne kształcenie geograficzne dzieci i młodzieży. Wreszcie wszyscy liczymy na pomoc i wsparcie w „oswojeniu” z nowymi technologiami informacyjno-komunikacyjnych w taki sposób, aby korzystanie z nich było przyjemnością zarówno dla doświadczonych nauczycieli, jak i dla młodych adeptów tego zawodu.
Wspierane przez iCagenda