Konferencja naukowa „Kompetencje cyfrowe w edukacji 4.0 wobec wyzwań cyfrowego społeczeństwa wiedzy oraz sztucznej inteligencji. Praktyki edukacyjne, metody badania i pomiaru, narzędzia i instytucje”

Konferencja-naukowa-Kompetencje-cyfrowe-w-edukacji-4-0
Kategoria
Nauka
Termin
21 marca 2024 - 22 marca 2024
Miejsce
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie: Aula Główna i online - Podchorążych 2, 30-084 Kraków

 

Zapraszamy na konferencję naukową „Kompetencje cyfrowe w edukacji 4.0 wobec wyzwań cyfrowego społeczeństwa wiedzy oraz sztucznej inteligencji. Praktyki edukacyjne, metody badania i pomiaru, narzędzia i instytucje”. Wydarzenie odbędzie się w trybie hybrydowym (online na platformie Microsoft Teams) 21–22 marca 2024 roku.

O konferencji
Kompetencje cyfrowe odgrywają kluczową rolę wobec dysruptywnych zmian, które zachodzą we współczesnej cywilizacji medialnej. To właśnie nowe cyfrowe media i technologie nadają kształt podstawowym wymiarom naszej aktywności: komunikacji, interakcji, edukacji, zabawie i pracy. Posiadanie i ustawiczne rozwijanie tych kompetencji w sposób zasadniczy wpływa na jakość naszego życia, relacje społeczne, rozwój innych umiejętności i kompetencji zawodowych. Kompetencje cyfrowe można zatem potraktować jako centralny zasób, który determinuje naszą pozycję społeczną oraz zdolność efektywnego i kreatywnego, a dodatkowo krytycznego myślenia i działania w cyfrowym społeczeństwie wiedzy. Posiadanie tych kompetencji warunkuje również nasz udział w życiu politycznym i obywatelskim, umiejętność korzystania z repozytoriów cyfrowych oraz nowoczesnych narzędzi służących rozwojowi naszej wiedzy, umiejętności i postaw powiązanych z różnymi dziedzinami życia. W ramach konferencji zachęcamy do wymiany poglądów praktyków i badaczy, przedstawicieli instytucji akademickich i instytucji edukacyjnych, którzy badają, rozwijają i doskonalą zarówno wiedzę, jak i praktyczne umiejętności związane z kompetencjami cyfrowymi, sztuczną inteligencją oraz edukacją medialną 4.0.

Główny organizator
Ośrodek Badań nad Mediami Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

 
 

Wspierane przez iCagenda