W Uniwersytecie Pedagogicznym utworzono Szkołę doktorską.
Szkołą Doktorską kieruje dyrektor szkoły doktorskiej. W szkole doktorskiej działa rada szkoły.
Zadania dyrektora
- Do zadań dyrektora należy w szczególności:
- kierowanie szkołą doktorską;
- sprawowanie nadzoru nad kształceniem doktorantów, w tym nad realizacją programu kształcenia;
- organizowanie procesu rekrutacji do szkoły doktorskiej;
- monitorowanie jakości kształcenia w szkole doktorskiej oraz jakości opieki naukowej;
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresach określonych w odrębnym zarządzeniu Rektora;
- dysponowanie środkami finansowymi w ramach przyznanych środków oraz udzielonego upoważnienia, zgodnie z zasadami określonymi przez Rektora;
- powoływanie komisji ocen śródokresowych w porozumieniu z właściwą radą dyscypliny;
- sprawowanie nadzoru nad sposobem przeprowadzania ocen śródokresowych;
- podejmowanie rozstrzygnięć związanych z kształceniem doktorantów;
- współpraca z radami dyscyplin i dziekanami odpowiednich wydziałów w zakresie związanym z kształceniem doktorantów oraz procesem wyznaczania promotora lub promotorów;
- współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym w zakresie kształcenia doktorantów;
- wspieranie aktywności grantowej oraz mobilności krajowej i międzynarodowej doktorantów;
- dbałość o sprawy socjalno-bytowe doktorantów;
- sprawowanie nadzoru nad studiami doktoranckimi rozpoczętymi przed rokiem akademickim 2019/2020;
- sprawowanie nadzoru nad osobami ubiegającymi się o stopień doktora w trybie eksternistycznym;
- przewodniczenie radzie szkoły doktorskiej;
- przygotowanie szkoły doktorskiej do ewaluacji;
- współpraca z samorządem doktorantów.
- Kierując szkołą doktorską, dyrektor jest zobowiązany realizować plan rzeczowo-finansowy Uniwersytetu
i odpowiada za gospodarkę finansową szkoły doktorskiej.
Zadania Rady
- Do zadań rady należy:
- opracowanie strategii rozwoju oraz zasad funkcjonowania szkoły doktorskiej, a następnie monitorowanie realizacji oraz ewaluacja przyjętej strategii i zasad funkcjonowania;
- dbałość o wysoką jakość procesu rekrutacji do szkoły doktorskiej, w szczególności wyrażanie opinii w sprawie zasad i kryteriów rekrutacji;
- dbałość o zapewnienie wysokiej jakości procesu kształcenia doktorantów oraz przygotowywanych przez nich rozpraw doktorskich;
- wyrażanie opinii w sprawie regulaminu szkoły doktorskiej;
- wyrażanie opinii dla Senatu w sprawach dotyczących kształcenia doktorantów, w tym w sprawie programów kształcenia oraz w sprawie kwalifikacji nauczycieli akademickich prowadzących kształcenie w szkole doktorskiej;
- koordynowanie procesu opracowania programów kształcenia w szkole doktorskiej;
- wyrażanie opinii w sprawie wytycznych oraz zasad przygotowania indywidualnego planu badawczego doktorantów;
- wyrażanie opinii w sprawie zasad przeprowadzenia oceny śródokresowej.
- Pracami rady kieruje przewodniczący.
- Uchwały rady zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego.